Choklad och Apelsin fudge


Har börjat med lite julgodisbakande nu. Bli inte helt förvånade nu men receptet på dessa hittade jag i tidningen HEMBAKAT ;-)
Dom blev super goda. Smakar lite som romerska bågar.
Dock tycker jag inte att den fick en sån konsistens som jag förknippar med fudge.
Jag jämför lite med typ Lonka osv. Den här är lite mer som en lösare tryffel eller om man äter den direkt från kylen lite som....tryffel.
Men som sagt supergod.

Tempererade chokladen jag doppade dom i. Mjölkchoklad denna gång och det funkade :-)



 




Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ser himla gott ut

2010-12-06 @ 21:13:06
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Hej! Jag har letat ihjäl mig efter detta recept då jag missade att köpa tidningen :/ du skulle inte möjligtvis kunna skriva ut det? Du skulle rädda min jul då ;)

2010-12-13 @ 19:30:47
Postat av: Linda

Alltså nu blir jag helt förvirrad. Men jag letar och letar i Hembakat och receptet finns inte där??!

Kan jag ha misstagit mig måntro? Måste kolla igenom papperssamlingen om det kan ha varit i nått reklamblad typ buffé eller nått jag sett det i. Och jag som var 100 på att det var från Hembakat......

Skriver ut det så fort jag hittat det.

2010-12-13 @ 21:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0