Saffrans snurror


Var på apoteket häromdagen och fick då med mig ett litet reklamblad med diverse saker i. Bla ett recept på Lussekatter. Det var glykos i och jag blev så nyfiken att se om det blev någon skillnad med det i så jag var tvungen prova. Annars brukar jag använda mig av kesella i saffransdeg.
Fyllde mina med en blandning av smör, vaniljsocker och mandelmassa. Dom blev goda men inte så att jag kände vad glykosen skulle göra för nytta för jag tyckte det smakade och kändes detsamma.

Däremot har jag även gjort lussekatter efter Petité France recept. Vilken supersmidig deg att arbeta med och snyggare lussekatter har jag aldrig gjort :-D
Om dom blev goda återstår att se. Dom kändes lite tunga och kompakta. Är lur på att våran surdeg inte var den bästa så dom jäste nog inte som dom ska.

Här är i alla fall Saffrans snurrorna.






Kommentarer
Postat av: Frida

Jättesnygga! Får aldrig till mina snurror så där snyggt ;p

2010-12-14 @ 15:46:54
URL: http://hemmapaflodvagenfyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0