Första beställningstårtan



Klas hade ett bröllop på jobbet i helgen och jag blev ombedd att göra tårtan. Lite pirrigt att göra tårta till andra. Men eftersom det endast var till 24 pers och dom ville ha en enkel tårta så gick jag med på det. Hade egentligen tänkt mig rosor på men jag måste träna mer på såna innan jag kan sätta dom på en tårta till allmänheten. Och jag har inte haft tid att träna än så länge. Ville även ha sugarpaste på för den är kritvit och inte beigevit som marsipan är. Tycker bättre om smaken på marsipan än sp så jag hade tänkt blanda sp/marsipan 50/50. Nu blev det inte så eftersom senaste laddningen sp jag gjorde inte blev bra och jag hade inte tid att trixa till den. Men jag är rätt nöjd med resultatet ändå. Men håll med om att den blivit snyggare i helvitt speciellt som toppdekorationen är vit.
Tårtan var med vita bottnar och fylld med rårörda hallon, hallonmousse och glasscreme.

Dålig bild för kameran som jag enkom åkte och hämtade för jag glömt den hade slut batteri :-/

Så detta är taget med mobilen och jag glömde ta baksidan. Brudparet har flera blommor bakom sig.

 





Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefin! Fattar inte att du kan få allt så slätt. Jag gjorde ju en marsipantårta till Zacks kalas men det blev rynkor och bubblor överallt. Måste nog öva lite mer :-)

2010-05-24 @ 08:45:24
Postat av: Syster

Guu. Va fin! Du måste snart starta ett konditori oxå...

2010-05-24 @ 09:20:05
Postat av: Ann-Louise

Superfin! Daniels syster ska gifta sig 17 juli och skulle vilja att du gjorde tårtan; för 34 pers, vit med ceriserosa inslag - resten fritt! Dock inga nötter (marsipan).

2010-05-24 @ 16:00:28
Postat av: Karin

Hej Linda!

Anslagstråden vi använder är som en blandning av ståltråd och en såg, alltså en tunn tunn såg tjock som ståltråd men med tänder. Osäker på hurdan IKEAs anslagstråd är, men antar att den inte är av bästa kvalité men funkar säkert bra ändå!

Många kramar Karin

2010-05-24 @ 16:52:36
URL: http://www.bagerskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0