Dammsugare


Elliot älskar dammsugare. Det är hans favorit bakverk nr ett.
Har lovat han ett par dagar nu att vi ska baka egna men det har kommit saker i vägen hela tiden. I går kväll pratade han om det igen och jag sa att imorgon kan vi nog göra dom. Han älskar att hjälpa till i köket så bara på med förklädet och så satte vi igång.

Har gjort egna tidigare av "gammal" sockerkaka och dom blev jättegoda. Gjorde sedan en gång till men tog nog för mycket arrak arom den gången för dom blev inte bra i varken smak eller konsistens. Inte ens Elliot tyckte om dom den gången ;-)

Den här gången gjorde jag vanlig chokladbollsmet. Den som är bakom Axa:s havregryns paket. Tillsatte lite lite arrak. Men jag vet inte, det blir som inte rätt smak med den här arrak aromen man köper på Ica och såna affärer. Någon som har tips på en god arom till dammsugare?
Och sen allt för att göra det enkelt när man bakar med barn så köpte jag färdigfärgad grön marsipan med päron smak :-) Den smakar helt ok. Och dammsugare visade sig ju vara perfekt att baka tillsammans med barn.














Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Åh, jag gillar också dammsugare.

2011-01-03 @ 16:59:47
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0