Havtornsmousse

När vi var i Stockholm nu i sommar så var vi på NK och fikade. Klas köpte en liten fin skapelse gjord i havtornsmousse. Vi älskar ju havtorn och denna var supergod.
Så igår var det kräftskiva och vi försökte återskapa den.
Min vision att använda OH plast gick inte så bra. Moussen var ju så lös till en början så den ville sippra ut i nederkant så jag var tvungen att låta moussen stelna lite i kylskåp innan jag spritsade i den i mina plastrundlar vilket gjorde att moussen inte la sig slätt och fint där i.
Sen räckte inte satsen mousse till alla så jag fick göra en vit chokladmousse att lägga ovanpå.
Det här var en riktig fullträff visade det sig eftersom havtorn och vit choklad var fantastiskt gott tillsammans.
Lilla choklad biskvi kakan jag la i botten var däremot inte en fullträff. Inte illa, men något annat blir det till nästa gång. För en nästa gång blir det, för det här gillade vi.



Biskvikaka lagd i botten



Havtornsmousse och en klick havtornsmarmelad



Färdig. Högst upp en spegel av havtornsgelé

Och här nedan det inspirerande originalet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0