Bloggnamn

Alla namn jag kom på som jag ville ha på den här bloggen var redan tagna så därför fick det bli Molledotta eftersom det här kommer bli en bakblogg och Molledotta för mig har en betydelse.

Ska berätta hur det uppstod. När jag var runt 10-12 års åldern nånting så höll jag och mina kompisar på att hitta på recept på mat och bak. Blev väl sisodär bra men just Molledotta var en favorit som vi gjorde många ggr.
Molledotta var egentligen en helt vanlig sockerkakssmet som vi bara åt ogräddad direkt från bunken.
Efter den perioden i mitt liv blev det fortsatt mycket bakande men jag höll mig slaviskt till färdiga recept.
Älskar att prova nya recept och numer känner jag även att experimentlustan har återkommit :-)
Så här inne kommer jag blogga om alla mina bakverk. Andras recept men förhoppningsvis kommer det även några som jag själv testat fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0