Leona 2 år

I Torsdags fyllde mitt lilla hjärta 2 år och idag hade vi kalas för henne.
Blev ju en hel del fika och pyssel som jag planerat och fixat med nån timme per dag här den senaste veckan.
Älskar barnkalas. Både att gå på det själv men framförallt att ordna ett och försöker ha nått litet tema varje gång. Den här gången blev det Hello Kitty.
Jag är ju barnsligt förtjust i Hello Kitty figuren och till min glädje verkar det nu ha smittat av sig på Leona :-)

Dessertbord av olika slag börjar bli ganska populärt runt om på bloggar så jag blev ju självklart sugen att göra ett själv.
Vårat uppläggningsbord är tyvärr våran köksbänk som är blank med en glasskiva på väggen så sakerna på bänken speglar sig väldigt bra.
Och det i samband med att vi har ny kamera som jag ännu inte lärt mig gör att bilderna inte är speciellt bra.
Skulle vilja ha ett speciellt bord som man ställer upp när man har buffé och mycket gäster men vi har ingen plats för ett sådant i vårat lilla hus.






Chokladbottnar fylld med hallonmousse och glasscremé. Spacklad med vitchokladsmörkräm och täckt och dekorerad med marsipan.



Macarons fyllda med smörkräm smaksatt med päronessens



Cake balls i form av en mini cupcake



Mini choklad cupcakes med philadelphia/grädd frosting



Strassburgare målade med livsmedelspenna och blomma i marsipan



Kanelbullar. Vanliga hederliga bullar som alltid måste finnas med



Chokladdoppade rosa maränghjärtan



Kak klubbor. Kaksmulor av Kärleksmums kaka och philadelphia doppade i mörk chokad.
Andra gången jag gör kakklubbor nu och nej, jag är inte så förtjust i det. Men jag älskar utformningen och alla roliga dekorationer man kan göra så nästa gång blir det att prova göra av chokladbolls smet.

Som synes på kakklubborna så misslyckades jag K.A.T.A.S.T.R.O.F.A.L.T med tempereringen av chokladen.
Följde Mia Öhrns beskrivning till punkt och pricka. Värmde i micron men tyckte att jag hade som inte riktig kontroll på värmen då. Känns som det är bättre att värma i vattenbad där man ser graderna stiga grad för grad.
Sen fick jag ett till frågetecken som jag inte har hittat svar på någonstans.
Sen när chokladen är färdigtempererad säg då 31 grader för mörk choklad. Ska man försöka hålla den 31 grader hela tiden då eller gör det inget att temperaturen sjunker under tiden man står där och doppar saker?
Någon som kan svaret på det?

Besök gärna min andra blogg också om ni vill se mer bilder från kalaset och annat som händer i våran familj


Kommentarer
Postat av: Maria

Du är helt otrolig! Inte nog med att allt ser ut som en dröm - det låter gudomligt gott också. Så himla pysslig och duktig du är. Jag tycker fortfarande att du borde ta detta intresse ett steg längre och tjäna hacka när du lika håller på :-)

2010-11-28 @ 00:06:25
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Vilka härliga saker du bakat, så fint kakbord och tårtan ser underbar ut, så söta små Hello Kittykakor du gjort

2010-11-28 @ 06:41:54
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Bakverk och Fikastunder..

Vilket jobb! Allt ser super ut, kan inte se att misslyckats särskilt mycket med klubborna.. Kitty Tårtan var härlig!

2010-11-28 @ 08:55:22
URL: http://bakverkochfikastunder.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag blir så imponerad när jag ser såna här uppdukningar, jag fattar inte hur ni orkar. Men ruskigt fint blir det förstås!

2010-11-28 @ 10:10:13
URL: http://mariasbaksida.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack snälla ni för dom fina kommentarerna :-)

2010-11-28 @ 19:50:41
URL: http://molledotta.blogg.se/
Postat av: Erika - Bakglädje

Vilken söt Hello Kitty-tårta. Lite avis på dig för jag skulle gärna vilja göra en sån tårta men min son lär aldrig önska sig någon. :-)

Ser ut som ett smaskigt kalas.

2010-11-30 @ 19:18:53
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0