Munkmuffins


Hittade receptet till dessa här http://www.helenaljunggren.com/munkmuffins/.
Lät och såg helt fantastiskt goda ut så dom blev först på listan av vad jag måste provbaka.
Dom blev jättegoda. Fyllde mina med äppelmos kokat av ett par äpplen som låg i kylen som blivit kvar från dotterns äppelträd.
Våran son fick ett äppelträd i doppresent av ett par goda vänner till oss. Och sen när dottern skulle döpas så fick hon också ett. Äpplena från sonens blir gulgröna och söta och jättegoda.
Dotterns blir knallröda med ett rödstrimmigt fruktkött och är lite mer syrliga i smaken.

 






Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ser himla mumsiga ut,gjorde själv något liknande för ett tag sedan

2010-11-14 @ 06:30:16
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Pia Sjölund

Hej! Jag har så länge letat efter dessa äpplen. Vet du vad den röda äppelsorten heter som har rödstrimmigt fruktkött? Vi hade ett sådant träd i vår trädgård där vi bodde tidigare. Fantastiskt goda äpplen som blev ännu godare sent på hösten. Vore jätteglad om du kunde mejla mig om du vet vad de heter. Hälsningar Pia Sjölund

2014-06-29 @ 16:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0