Storbak


Idag har jag stått i köket 5 timmar. Av det har det blivit Macarooner, Kanelbullar, Maränger och minimuffins.
Leona fyller 2 år om ett par veckor så jag förbereder för det.
Provade ett nytt recept på macarons idag då jag inte varit riktigt nöjd med det jag alltid använt, det med italiensk maräng som jag vet många använder. Mina har alltid blivit ihåliga med detta recept och jag har inte kunnat få dom inte ihåliga. Dom blir ju dock nästan alltid väldigt släta och fina med detta recept.

Idag så provade jag Mia Öhrns recept och det var även första gången jag bakade dom på baksten.
Resultatet blev härligt mjuka macarons och det bästa. INTE IHÅLIGA. Däremot blev ytan inte lika slät och fin fast jag använder samma mandelmjöl som jag alltid gjort. Kanske man måste mala mjölet lite extra med detta recept??

Muffinsreceptet var ju det bästa på länge. Bara köra ihop alla ingredienser i matberedaren.
Hittade det på Bakglädje




 

Monterade och dekorerade och resten av godsakerna får ni vänta ett tag på :-)



Kommentarer
Postat av: Carolina

Mums så gott det ser ut!

2010-11-16 @ 19:11:35
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Oj så mycket gott du bakat

2010-11-16 @ 20:09:18
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0