Minimaränger


Satt och bläddrade i en tidning och såg nånting som såg ut som minimarsmallows men läste att det var minimaränger. Roligt tänkte jag. Jag gillar ju bakverk i miniformat så jag gjorde mina egna i söta pastelliga färger.
Dom här kan man ju använda till dekoration till lite allt möjligt. Eller till barnkalas bara som dom är.



Hur många MASSOR

3 äggvitor
2 dl socker
3 droppar ättikssprit eller citronsaft

Vispa äggvita, ättikssprit och 1 dl socker till ett fast vitt skum. Tillsätt resterande socker. Färga eventuellt.
Spritsa ut tumnagelstora maränger och grädda i ca 45 minuter i 100 graders ugn.

Kommentarer
Postat av: Sana

Vilken fina dina maränger!! blir glada när man titta på de ;d

2011-03-20 @ 22:56:09
URL: http://sana-madebylove.blogspot.com
Postat av: Maria I

Vad spritsar du med? Visst funkar det att färga med vanlig karamellfärg? Ryms alla på en plåt? Tror du det blir bäst med varmluft eller vanlig ugn? Tusen frågor :-)

2011-04-07 @ 11:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0