Svart-Gula Macarons


Äntligen fick jag till dom svarta riktigt svarta. Använde lite pulverfärg och lite pastafärg av Black Extra och dom blev riktigt kolsvarta.
Men jag säger då det. Dom här små godbitarna förbryllar mig. Ur samma sats maräng så färgade jag hälften svart och hälften gul. Dom svarta blev superbra som dom alltid blivit med receptet från Mia Öhrn jag använder.
Dom gula fick en luftficka mellan skal och fot såsom dom nästan alltid fick förr när jag gjorde med italiensk maräng. Hur blev det så? Samma smet? Det enda jag kan tänka mig är att jag eventuellt rörde lite mer i den svarta. Men det är i så fall marginellt.
Man hade ju velat prata med nån gammal fransman som ligger inne med massa kunskap om dessa söta gobitar :-)

 

Fyllning:

200 gram philadelphia

1/2 burk lemon curd

ca 1/2 dl florsocker (smaka er fram vad ni tycker)

 

Vispa ihop ordentligt. Fyllningen gjorde jag till 2 satser macarons så den kan halveras.


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så fräcka :-)

2011-03-31 @ 21:30:07
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Patric

Jag får inte till den svart-svarta färgen på mina macarons, i övrigt perfekta.

För att använda ditt tips om färgen undrar jag var du köper pulverfärgen och pastafärgen? Vilka fabrikat/märken är det på dem?

Tack på förhand!

2013-11-30 @ 17:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0