Grönt är skönt

Igår blev det macaron bak till Ben 10 kalaset som går av stapeln om en vecka.
Är förövrigt i en väldigt grön period just nu. Älskar färgen grönt och vill ha den överallt :-)
Så då passar det ju bra med Ben 10 tema där ju grönt känns som en central färg.

 

Macarons har ju gått och blivit ett måste på alla kalastillställningar i det här huset. Samma som kanelbullar, måste finnas :-)

Nästa gång jag bakar macarons ska jag dock testa ett annat recept. Har av någon outgrundlig anledning börjat misslyckas med Mia Öhrn receptet också. Dom blir ihåliga, och enligt hennes recept ska dom gräddas i 125 grader. Jag upplever dock att dom inte får lika fin fot när man gräddar dom i så låg temperatur. Men ökar jag graderna så får dom färg och det vill man ju inte. Dom är verkligen förunderliga dessa kakor. Varje gång jag bakar dom känns som ett nytt försök för man kan aldrig känna sig säker på hur dom kommer bli.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0