Strassburgare goes hallongrottor


Strassburgare är min favorit småkaka nummer ett. Den här gången ville jag baka hallongrottor och kom då på att jag kanske kan ta den degen till själva kakan istället. Eftersom just dom här kakorna ska få ätas upp av framförallt barn gjorde jag dom i små tryffelformar. Blev som en tugga för mig men blir nog perfekt för dom små.
Väldigt väldigt goda blev dom hur som helst.



Ca 25 stycken

Gör så här:

Låt smöret bli rumstempererat. Rör smör, florsocker och vaniljsocker till en jämn smet.

Tillsätt potatismjöl och vetemjöl lite i sänder och rör kraftigt hela tiden gärna med elvisp.

Rulla ut degen till en avlång orm och dela i 25 bitar. Ställ ner bitarna på högkant i tryffelformen, gör en fördjupning i degen med fingret och fyll hålet med hallonsylt.

Grädda i mitten av ugnen 175 grader ca 15 minuter



Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så gott med hallongrottor

2011-05-19 @ 21:02:23
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0