Choklad muffins

Hade lite fyllningar över från Kittytårtan så jag gjorde mina favorit chokladmuffins och spritsade fyllningar på dom.



Receptet till dessa har jag hittat på rudies.blogg.se
Receptet innehåller även 2 bananer men jag skippar bara dom för rena chokladmuffins

100 g smör
2 st ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
(2 bananer)
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
några matskedar kakao
1 nypa salt
200 gram choklad av valfri sort

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, mjölk och (mosad banan.) Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och rör ner i smeten. Hacka hälften av chockladen och rör ner.

3. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt. Varva smeten med chocklad i formarna (fyll halva formen, sätt i chockladbitar, fyll i mer smet), fyll dem till 2/3.

4. Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0