Palett tårta


Har bakat tårta igen. Har ju haft ett uppehåll sen i somras när jag gjorde två bröllopsvåningstårtor till samma dag. Blev lite mättad av det faktiskt. Men nu kändes det lite kul igen.
Den här gången blev det en tårta till ateljé pedagogen på barnens förskola.
Hade tänkt mig en annan dekorering men pga tidsbrist så fick jag fundera ut nått enkelt.
En palett är ju enkel tänkte jag. Försökte få hela tårtan att se ut som en bräda men jag vet inte riktigt :-)
Sen skippade jag hålet som brukar finnas på paletter för jag var rädd att ta bort för mycket så det inte skulle räcka till alla som skulle äta av den.
Gjorde en liten minitårta av bortskurna kanter och Elliot fullkomligt älskade den. Han sa att den var jättegod och åt upp hela biten. Sen dess har han tjatat om att Leona måste få en sån tårta när hon fyller år för den var så god :-)
Barn brukar ju oftast inte vara så förtjusta i tårta men jag har två stycken som älskar det och det är ju tacksamt när man gillar att göra tårta.


 

Chokladbottnar. Fylld med hallon och vit chokladmousse.

Täckt och dekorerad med marsipan och kristyr.


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så fin tårtan blev

2010-11-13 @ 08:27:50
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0