Skjort tårta


Sambon fyllde år igår och fick då en skjorttårta.
Ville prova nån ny fyllning som vi inte smakat förr och kom fram till att ena lagret skulle vara mandelgrädde med saffran. Funderade på vad som skulle passa till och jag tyckte kokos lät gott.
Men sen när jag inte hade tillräckligt med creme fraiche hemma till båda fyllningarna så började jag fundera om det fanns en saffransmousse utan creme fraiche. Det lustiga var ju att det var ju Mandelgrädde jag skulle göra fast med saffran i. Jaja, lite hjärnsläpp för stunden men det visade sig att saffransmousse och kokosmousse var en väldigt lyckad kombo :-)


 

Men det kanske är mer en vuxensmak på tårta. Sonen på 4 år som normalt älskar tårta tyckte inte om ägget (saffransmousse) :-D
Sen gjorde jag macarons med kaffesmak. Gick hem hos dom vuxna men inte hos barnen. Dottern som kan trycka flera stycken i vanliga fall sa blää så fort hon såg dom.
Men då var det ju också ett vuxenkalas.
Barnen får gotta sig på barnvänligare smaker på Lördag då Leona har sitt 2 års kalas.





Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Vilken fin tårta!

2010-11-23 @ 23:07:35
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0