Midsommar och skagentårta

Härliga härliga helg. Midsommarafton blev en lugn tillställning med sambo och barn och mycket god mat och dryck. Vi har så mycket att göra hemma på gården nu så vi kände att vi åker inte iväg nånstans så det går bort en massa tid. Och sen när vädret inte skulle vara det bästa heller så kändes det som att en lugn hemmadag med lite trädgårds jobb var det rätta.
Men för den skull kan man ju inte utesluta mat. Och mycket sådan blev det.

Börjar med förrätten som blev en skagentårta som jag hittade recept på i Mama. Det kommer ursprungligen från Matplatsen. Vi gjorde den 6 timmar innan vi åt den och det gick bra. Märkte dock när vi åt rester idag att den smakade så mycket mer. Så att göra den en dag i förväg är nästan ett måste för den skull.

I receptet stod det 400 gram räkor i själva fyllningen. Jag tog 500 gram med skal och sen 200 gram färdigskalade till dekoration. Hade blivit lite väl fjuttigt annars tyckte jag.
Sen tyckte jag att det behövdes lite salt och peppar också. Men det är ju förstås en smaksak.

 



Receptet hittar ni här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0