Ben 10 tårta och gröna tillbehör

Så var då sonens 5 års kalas över. Phu, känns väldigt skönt faktiskt. Nu har jag bara husmålning, altanbygge och allt annat pyssel runtomkring det att bry mitt huvud i.
Som alltid när jag har annat att göra utöver att fixa tårtor mm. så har jag varit väldigt oinspirerad plus att tiden inte riktigt funnits där för att göra det riktigt som jag velat. Fick till at börja med förenkla mina tårtdekorationsideér en anings. Den ena fick bara en tårtbild föreställande Ben 10 och den andra med klockan hade jag tänkte lägga färgad sp i olika lager. Men istället blev det nu att jag bara skar ut formen av klockan och målade den rakt av.

Blev lite gröna macarons med lemoncurd fyllning också.
Minidonuts med grön glasyr
Gröna marsmallowsormar med päronsmak
Mini hallongrottor och kanelbullar









Bättre bilder än så här blev det inte. Hade inte tid med några arrangemang med 13 barn i huset :-)



Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Vilket härligt kalas! Tårtan är jättefin och det ser fint ut med gröna tillbehör.

2011-05-31 @ 16:09:21
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Linda-Molledotta

Tack Erika :-)

2011-05-31 @ 21:42:07
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Jättefin tårta

2011-06-01 @ 19:40:58
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0