Chokladtårta

Härom dagen fick vi massa äggvitor över och jag bestämde att göra en white velvet cake av det. Blev en massa smet så jag smaksatte hälften med kakao. Blev sugen att göra en riktigt chokladig tårta och dränkte bottnarna med choklad som jag smälte i mjölk. Fyllde och garnerade den med chokladganache.
Använde den ljusa chokladen från Ikea och den var riktigt god!





Hade tänkt täcka den med choklad sugerpaste. Men jag vet inte vad som hände för den blev helt smulig och ohanterbar. Men smaken var väldigt god. Väldigt mycket godare än naturell sp. Ska testa ett annat recept en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Carola - Mycakes

Hej Linda.. jag använder utstickare till bokstäverna.. du hittar dem hos Strössel & annat. Se här http://www.strosselannat.se/bokstaver/windsor-clikstix-groovy-upper-case.html?XBLG15315=27990207b78e9be6ab3db0e8b4c0489f jag har alla tre..

2012-01-23 @ 21:44:51
URL: http://www.mycakes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0