Doptårtor till Molly

I Lördags var vi på dop när våra vänners lilla Molly skulle döpas. Jag hade fått äran att baka tårtorna.
Dom hade inga speciella önskemål förutom "kuddmönster" och rosa. Det blev 2 våningstårtor á 30 bitar vardera.
Räknade ut på ett ungefär vad det tog i tid att göra dessa, och kom fram till ca 15 timmar. Jag gör ju litegrann varje dag ca en vecka innan jag ska göra en tårta så det blir ju inte betungande på det viset. Men visst, det tar tid så tur att det är så kul :-)
Och dopet var helt underbart fint med en sån gullig präst och superduktig soloartist som sjöng så vackra sånger med sån inlevelse så man fick gåshud.

 

Den ena tårtan var fylld med Saffran och Kokosmousse. En kombinaton som visat sig vara väldigt omtyckt.
Den andra var fylld med min favoritkombo Hallon och Vit chokladmousse. Recepten på fyllningarna finns under fliken
Recept - Tårtfyllningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0